Aim'n add

Aim'n add
Aimn har fyllt på i sin outlet!!

måndag 25 april 2016

Hur gör man?

Jag är ju också ganska ny och ska sätta mig in i det här bättre, men man börjar med att leta upp fonder eller stipendium man känner passar för ändamålet. Leta online och i böcker på biblioteket. Biblioteken har också ofta en prenumeration på fond-databas som man kan sitta på biblioteket och söka i. Det tar dock mycket av din tid, så jag rekommenderar online!

LÄS NOGA ALL INFO

Så lätt att missa en mindre detalj som gör att du gjort allt jobb med att söka i onödan. Ofta får man inte ens besked om man inte blir beviljad.

Och helt ärligt.. Nu har jag läst på flera fonders hemsidor att massor av människor inte skickar med inkomstuppgifter fast det begärs.. Vad tror de som söker då?? Hur ska fonden kunna veta att man är behövande då? :P

Kontrollera om det finns områdesbegränsning (vart i landet du bor)
Se till att bifoga allt de begär
Ansök i rätt tid, ofta sparas inte ansökningar som kommer under fel tid på året

Ska försöka fylla på med tips och varningar vartefter jag stöter på bra idéer eller hinder :)

Så kortfattat:
1. Läs igenom villkor noga!
2. Skaffa alla efterfrågade bilagor
3. Fyll i ansökan noga!
4. Signera
5. Notera om man behöver redovisa kvitton eller liknande om man blir beviljad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar