Aim'n add

Aim'n add
Aimn har fyllt på i sin outlet!!

måndag 2 januari 2017

Bah Stressad...

Superhögt tryck för att få ordning på hur bloggen ska byggas upp.. Min tanke var ju från början att bara samla fonder för mig själv som jag och mina 4 barn kan söka.

Nu vill jag ju hjälpa alla att hitta det dom söker.. Har hittat massor som säljer tjänsten att leta fonder åt andra.. Pinsamt tycker jag eftersom det dom "hjälper" med är att söka i allmänna databaser som faktiskt alla har tillgång till. Skulle vara spännande att se om de ens tar sig tiden att som jag kolla upp att fonderna faktiskt är aktiva. Av säkert 50 passande fonder jag hittar till mig och barnen är det kanske 1-2 aktiva. Flera av dom andra ber om bidrag, men när man letar efter hur de ska sökas ser man att det är en bluff i slutändan.. Hemskt att så många verkar försöka sko sig på utsatta människor och på vänliga själar som vill bidra och hjälpa de utsatta.

Men i vilket fall.. Har bestämt mig att hålla mig (f.n) till tre kategorier som jag lagt under respektive månad.

Behövande
Framförallt handlar det om familjer med barn. Barnlösa brukar ha väldigt svårt att hitta några fonder att söka (i den här kategorien)

Studerande
Letar efter bidrag till "allmänna" studier i grundskola upp till gymnasiet. Tror att med specialinriktade studier kan man ganska lätt hitta bidrag till själv. Annars är ett hett tips att fråga skolan.

Sjuka
Alla sorters sjukdomar och bakgrunder finns här. Det jag har hjälpt med är att kika att det är en aktiv fond (i bästa möjliga mån) och sortera efter ansökningsdatum. Barn, vuxna, psykiskt och fysiskt sjuka eller handikappade kan du hitta här. (En salig blandning alltså :P)

Letar vidare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar