Aim'n add

Aim'n add
Aimn har fyllt på i sin outlet!!

måndag 22 oktober 2018

Fonder och bidrag till tandvård

Tandvård är en ständigt återkommande fråga när det gäller fonder. Vad kan man få hjälp med och vart?

Är du från Stockholm, ja, då har du tur för du kan då söka för tandvård från FVO. Men resterande av landet då?

I första han skulle jag rekommendera att titta på vad ditt sjukhus som du tillhör förvaltar för fonder. Där finns det ganska ofta fondmedel för människor med bakomliggande sjukdomar.

Jag själv vände mig till Karolinska universitetssjukhuset och fick ett litet bidrag. Just för att jag tidigare varit sjuk och efter det behövde "komma ikapp" med min tandvård"

Du behöver alltid ett kostnadsförslag från tandläkaren som är uppdaterat och nytt. Jag har hitintills inte stött på en fond som betalar ut för redan pågående behandling.

Så hur motigt det än är, så ring tandläkaren och säg att du behöver komma in för ett kostnadsförslag.
Undersökningen kostar ju då, tyvärr, men har du inte varit på ett tag så har du den allmänna tandvårdsbidraget som hjälper så att det inte blir så dyrt. Och får du ett bidrag från en fond så är det absolut värt det i slutändan!

Ett till tips jag har har hittat för just tandvård är Stockholms Stadsmission (Bara Stockholm och familjer med elever i Grilliska gymnasiet)

Annars kan ni också fråga er tandläkare som kan ha fler tips på just områdets fonder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar